Effectieve Tips

Ontspan, focus en creëer

meer van wat je echt wilt

 

 

 

Meer geluk op dit moment – Hoe doe je dat?

meer geluk op dit moment – hoe doe je dat?

Wil jij meer geluk op dit moment ervaren? Dan zijn hier natuurlijk veel manieren voor, maar er is 1 ding wat je in elk geval kunt doen en dat is dit. 

 

PAK HET MOMENT

We staan er niet dagelijks bij stil,  maar elk moment is goud waard. Alhoewel een dag lang kan duren, vliegt een jaar juist vaak voorbij. Herken je dat? Ik weet nog goed dat de jongens joelend en schreeuwend door het huis renden. Ondertussen zijn het mannen geworden en hebben ze hun eigen stek. De tijd staat niet stil.

Toen ze klein waren dacht ik vaak ‘Oh man, even wat rust’. Maar nu ze uit huis zijn denk ik regelmatig ‘Kom maar op met die levendigheid’. 

Beseffen wat je hebt en hoe waardevol dat is, is heus niet altijd makkelijk. We kijken eerder naar wat we allemaal anders willen in de toekomst. Terwijl we kunnen kiezen voor en/en. Waarderen wat we hebben en weten wat we nog graag willen.

 

MAAK VAN DIT MOMENT EEN MINDFUL MOMENT

Geluk ligt niet bij een situatie of een persoon. En ook niet bij meer rust of juist meer levendigheid in huis. Het ligt niet om de hoek of in in het verleden . Geluk ligt bij jezelf en in dit moment. Bij de juiste gedachten, stand van je zenuwstelsel en hormonencocktail in het NU. 

ZAK IN DIT MOMENT – GEBRUIK JE ZINTUIGEN BETER

Zak in het moment en in je eigen lichaam door je zintuigen voluit te gebruiken.

Drink niet alleen je koffie, maar ruik hem, slurp hem, laat de volle smaak door je mond gaan en voel de warmte door je keel glijden. GENIET van het zwarte goud.

Schrijf niet alleen die zin, maar voel hoe je vingers over de toetsen gaan. Zie met verwondering welke zinnen er op papier verschijnen als jij je er wat minder mee bemoeit. De klank van woorden, het ritme van de zinnen,  en het verhaal dat je er mee vertelt.

GEEF JEZELF MEER ADEMRUIMTE

Onderzoek laat zien dat drie keer heel rusting in-en uitademen ons systeem kalmeert. Je hart gaat rustiger kloppen, spierspanning vermindert, je zenuwstelsel leert beter schakelen tussen je sympathicus en parasympathicus (2 delen van je zenuwstelsel). Met andere woorden; je zakt in het moment. (Lees ook Snel rust in je hoofd)

DIT IS EEN ADEMRONDJE

Adem in

2

3

4

En adem uit

2

3

4

5

6

Herhaal dit drie keer.

Met een beetje aandacht voel je bij elke uitademing je lichaam pulseren, het bloed stromen en je energie stromen. Dat is cool! Je koffie is direct aromatischer, je woorden krachtiger, je denken helderder.

Dat is precies wat we nodig hebben. Zelf kunnen schakelen tussen onrust en rust. De onrust ontstaat vanzelf in je hoofd en energie, rust moeten we vaak  een handje helpen. 

 

 TRAIN JE LICHAAM OM KALM GELUK TE VOELEN

Geluk heeft veel kanten, maar geluk heeft in elk geval zuurstof nodig en ontspanning. De haast en de druk moeten eruit.

Je kunt geen geluk voelen als je loopt te rennen om dingen voor elkaar te krijgen. Geluk ervaar je nu, als je er met je aandacht bij bent. Alleen dit moment kan een geluksmoment zijn. 

Dit is niet alles, maar het is wel een prachtig begin …

 

Janneke: Mom van 3 mannen, zwarte koffie lover tot 14.00 uur, meditatiejunkie en gek op simpele gewoontes die het leven leuker en makkelijker en effectiever maken.

De Focuscoach  Massage en Coaching  voor heerlijk veel Rust en Focus in je hoofd, werk en leven. Zodat jij makkelijker kunt doen wat er voor jou echt toe doet.

OOK GOED VOOR JE GELUK; JOUW OCHTENDROUTINE

ochtendroutine
ochtendroutine
ochtendroutine

Pin It on Pinterest

Share This